BIO

Huiros

Huiros Huiros Huiros Huiros Huiros

Iñagué 1, 2, 3, 4, 5.  Impresión Lambda, 27 x 40.5 cms. 2008
Iñagué 1, 2, 3, 4, 5. Lambda Print, 27 x 40.5 cms. 2008

Esta serie de fotografías es un registro de intervenciones realizadas en campos de huiros, en el norte de Chile. A través de un archivo de imágenes se documenta diariamente los diferentes sistemas de manipulación del material. El interés recae en esta remota practica local, donde los campos de huiros pasan a ser símiles de extensiones de pintura. Por medio de registros Aninat revela como ‘su interés se centra en prácticas que aún persiten lejanas a la producción masiva y a un capitalismo global, estas aluden a lo fraccionario, a lo residual y a aquellas prácticas cotidianas de las cuales somos partícipes’. [Extracto, Texto Curatorial Corte Leve, Alexia Tala]

 

This series of photographs records the interventions made in ‘fields’ where seaweed is harvested in the north of Chile. The archive of images documents on a daily basis the different ways in which the material is handled. The interest lies in how, in this localised practice in a remote area, the fields of seaweed become metaphorical extensions of the practice of painting. Through these archives Aninat reveals how “her interest is centred on practices that persist far removed from mass production and global capitalism, and that these practices in some way allude to that which is incomplete, left over, and belongs to the daily routines that we all take part in.” (Extract, Curatorial Text Thin Cut, Alexia Tala)