MANUSCRITOS

Manuscript N.1 Cardboard, canvases and newspapers. 2007.
Manuscrito N.1 Cartón, telas y diarios. 2007.

Maleza N.1 y N.2. Cardboard, canvases and newspapers. 60 x 40 x 15 cms. 2007.
Maleza N.1 y N.2. Cartón, telas y diarios. 60 x 40 x 15 cms aproximados. 2007.

Pinturas plegadas

Folded Painting N.2. from the Serie of Folded Paintings, London, 2006. Credits: Cristián Silva Avaria.
Pintura Plegada N.2 de la Serie de Pinturas Plegadas, Londres, 2006. Crédito: Cristián Silva Avaria. 

DESHILADOS

Unravelled. Osnaburgo. Variable dimensions. 2005.
Deshilados. Osnaburgo. Medidas variables. 2005.

deshilados-4
deshilados-3
deshilados-2

This work aims to invert the process of creating a painting: instead of preparing the canvas to start painting on it, the cloth is unravelled over and over again. The presentation of the work alludes –in the very absence of the threads that previously made up the cloth and held the canvases together– to the natural decay of material and the visualisation of time present. The time of creation becomes the element that dismantles the materiality of the pictorial structure, deconstructing its format and revealing the repeated interventions made on the now denuded base.

La obra Deshilados apunta a invertir el proceso de creación de una pintura: en vez de preparar el lienzo para comenzar a pintar sobre éste, las telas son una y otra vez deshiladas. El montaje de la obra alude a la caída natural del material y a la visualización del tiempo presente en la ausencia de los hilos que anteriormente constituían y rigidizaban las telas. El tiempo de acción pasa a ser el que desmantela la corporeidad del soporte pictórico, deconstruyendo su formato y revelando las repetidas intervenciones sobre el ahora desnudo soporte.